Tuesday, January 18, 2011

pemergianmu~ semoga rohmu dirahmati selalu..

17 jan 2011.. mencatat kisah sedih dalam hidupku.. nenenda tercinta telah mengadap ilahi.. sedih tu memang sedih.. tapi kite kene redho dengan segala yg telah ditentukan oleh-NYA.. aku antara cucu yg agak rapat dengan 'beliau'.. maser kecik2 dulu, mase darjah 2, aku dibesarkan di rumah nenenda kesayangan ku itu.. nenek aku memang jenis memanjakan cucu2.. kalu aku degil2, pastu kene 'balun' ngan atok aku, nenek aku la yg jadik penyelamatnya.. heheee.. rindu sangat kenangan dulu.. sampai da besar pun.. law aku g umah nenek aku, msti dok bual ngan die.. ngadu masalah la.. pastu msti msak sedap2.. rindunya masakan 'mok'..

 nenek aku sakit maser bulan pose taun lpas.. kene serangan strok.. mule2 tu teruk gak, p lame cket, nampak chat cket, cakap ok jew, mkin cakap banyak ader la.. ingat kn x lame da nk sembuh.. tapi ALLAH lebih sayangkannya.. pertemuan terakhir aku dengan nenek aku maser majlis buat bubur asyura(akhir bln 12).. lepas ciap2 buat bubur kt surau, aku gi la umah nenek aku.. maser tu die da lain da.. nenek aku nanges pastu gtaw yang die nak mati dah.. memang sdih la maser tu.. dan tulah kali terakhir aku jumpa ngan die.. ingtkan hujung minggu ni nak gi umah nenek, bukan maen lagi janji ngan adik2.. x kesampaian jugak.. terkilan sangat rase.. pasni mesti aser sunyi law g umah nenek..

tapi aku aser puas hati jugak  la dapat tatap wajahnye kali terakhir, sempat jugak la tgok nenek.. mandikan jenazah nenek.. bakti terakhir yg dapat aku buat.. dan sebelum dikebumikan.. sempat mencium wajah terakhir nenek di atas bumi.. sedih tak terkire sangat mase tu.. muke nenek mase tu tenang jew, macam orang tido, muke nampak lawa sangat, masyaallah..~ Ya ALLAH, KAU tempatkanlah nendaku di samping orang-orang yang soleh, dan KAU ampunilah dosanya selama di dunia ini~

0 ulasan:

Post a Comment